Rubbernecker Stamps

Video TTCRD

TTCRD

TTCRD
A Magazine for Crafters! Also we have a weekly challenge that you can play along every week in the ATG challenge as Well

söndag 9 november 2014

Efter att ha sett till att maken fått kaffe på sängen av barnen på Fars dag så är det nu dags att blogga ett nytt kort för MoonFlower.
Detta kortet har Harp maiden som motiv och du hittar henne i shoppen här.
Jag tycker hon är underbart vacker. Jag kunde riktigt se henne sitta i en skogsglänta och spela...
Få att få fram "gläntan" så använde jag mig av en torrembossfolder från Sizzix som har just en skogsglänta. Jag började med att färglägga jungfrun och sen embossade jag. Efter att jag embossat så började jag färglägga det embossade motivet.
Jungfrun fick inte helt plats i den tomma rutan i mitten utan ett löv hamnade på harpan. Det löste jag genom att bara embossa det lövet på ett vanligt kopieringspapper och sen satte jag lite färg på det och sen limmade jag dit det.
Motivet är färglagt med copics och sedan har jag fått låna lite prismapennor för att prova (Tack Inger) och de använde jag för att fördjupa skuggorna. Funkade kanon... dom blir nog ett måste ha... haha
Fyllde till slut i lite gräs o himmel... jag är ingen höjdare precis på bakgrunder så det får nog bli nästa sak att lära mig....
Så här blev kortet till slut iaf...


Glöm inte hälsa på MoonFlower nu. Här kommer lite länkar till henne:

Ha nu en riktigt skön Fars dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar